Konkurs „Wymarzone miejsce do czytania w mojej szkole”
Czy w czytelni muszą być stoły, krzesła i regały? Czy czytać trzeba na siedząco? Jak pokazali nam uczniowie klasy III biorący udział w konkursie „Wymarzone miejsce do czytania w mojej szkole”, szkolna biblioteka mogłaby wyglądać zupełnie inaczej!
Temat przewodni tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty brzmi „Franek czyta” – powiedziała Joanna Dudek, menedżer projektu. – Chcemy zarazić uczniów pasją czytania, pokazać im, że lektura jest nie tylko przykrym szkolnym obowiązkiem. Przede wszystkim jest okazją do poznania nowych światów, zaskakujących historii, inspirujących wydarzeń. W dobie gier komputerowych i aplikacji na smartfony rodzice i dzieci coraz rzadziej sięgają po książki, a to właśnie one rozbudzają w nich kreatywność i chęć poznawania świata.
Nadesłane prace przeszły nasze oczekiwania. Każda wyróżniała się inną techniką, zastosowanymi materiałami, wizją i poziomem wykonania. Łączyła je jednak jedna cecha – były niezwykle kreatywne!
– Aby zachęcić dzieci do czytania, musimy zapewnić im odpowiednie warunki – podkreśla Urszula Matlak, organizator konkursu. – Otoczenie odgrywa niezmiernie ważną rolę. Uczniowie klas III pokazali nam, jakie miejsca zachęcają ich do czytania – są to miejsca ciepłe, przytulne, wygodne, ale też bajeczne, wręcz kontrastujące ze światem zewnętrznym. Dzieci chcą, aby takie miejsce działało właśnie jak książka – zabrało w inny świat, inny wymiar, dało wytchnienie od codzienności.
Nagrody główne, czyli pięć Kącików Czytelniczych z Bratkiem, zostały przyznane następującym zespołom:
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Sędowicach
Twórcy projektu: Martyna Strzeszkowska, Kacper Szczypiński, Wiktor Zygan, Aleksandra Kuszper, Karol Dubiel, Paulina Schab
Opiekun: Krystyna Kucybała
Odsłony: 9000